Hoe bereid ik mij voor?

Hoe bereid ik mij het beste voor?

Intentie

Begin met het zetten van jouw intentie.
Waarom wil je de sessie en wat hoop je er uit te halen?

Maak een afspraak en plan de rest van je dag en avond vrij zodat je in alle rust kan genieten van de ‘vibe’ die je er na hebt.

Eten en drinken

Begin met het vervangen van 1 kopje koffie door cafeïne vrije koffie of thee. Elke keer dat je dat is gelukt kan je nog een kopje weglaten of vervangen.

Het doel is zo weinig mogelijk cafeïne tot je te nemen. Zeker de drie dagen voor de sessie.

Visualisatie en regressie oefening 1
Liever alleen audio? Luister hier:

of download hier

Het stoppen of minderen van cafeïne is een aanrader ook voor na de sessie. Cafeïne zorgt ervoor dat je minder makkelijk de Apha en Theta staat kan bereiken. Bij veel mensen zorgt cafeïne voor een vol hoofd, ‘the monkey mind’.. die willen we nou juist niet hebben wanneer je een sessie ondergaat of wanneer je mediteert.

Stop minimaal 1 dag (liefst een week) met alcohol. Op de dag en avond voor je sessie is het een flinke aanrader dus geen alcohol te nemen.

Probeer een week geen vlees te eten. Mocht je dan toch vlees eten, neem dan kip of vis. Dit helpt je frequentie te verhogen. Ook het stoppen met alcohol verhoogt je frequentie. Hoe hoger je frequentie hoe ‘hoger’ de boodschappen zijn die je meekrijgt van je hogere zelf.

De vragen

Begin met het opschrijven van vragen. Het liefst rond de 20. Iets meer of minder is geen probleem. Ik zal bij elke vraag ook de diepte in willen zodat we zoveel mogelijk details te weten krijgen. Wanneer je meer vragen opstelt wordt dat wat moeilijker. Heb je wel meer vragen, zet ze dan onderaan bij extra vragen.. Mocht het nog kunnen stel ik die uiteraard dan ook!

Ik merk namelijk dat sommige mensen het 1,5 uur volhouden en sommigen zelfs makkelijk 3 uur. Het zou zonde zijn als ik niet alle vragen hebt kunnen stellen wanneer je geest gewoon te moe is om verder te gaan.

Stuur je vragen digitaal in de mail of print ze zelf uit.

Visualisatie oefenen

Begin zeker een week van te voren, liefst langer.. met de visualisatie meditatie die je hier vind. De 30 minuten durende oefening zorgt er voor dat je visualisatie vermogen wordt geprikkeld. Dit helpt enorm goed! Ben je er niet zo goed in of lukt de visualisatie nog niet zo goed, oefen dan zo vaak mogelijk als je kan. Visualiseren is een belangrijk onderdeel van de sessie!

Hier kan je een test doen om te zien of je oefening nodig hebt, deze quiz kan je helpen te bepalen welk type ‘denker’ je bent. De uitslag kan je uiteindelijk helpen jouw vaardigheden te vergroten zodat je een intensere en betere QHHT ervaring zal hebben.

Ten slotte

Mocht je het moeilijk vinden om te stoppen met koffie, vlees en alcohol geen probleem. Doe wat je kan en laat het los. Het zijn tips geen harde vereisten. Ook zonder het stoppen of minderen zal je een mooie sessie hebben uiteraard.

Visualisatie en regressie oefening 2
Liever alleen audio? Luister hier:

of download hier

error: Content is protected !!